کاربردهای واقعیت افزوده در صنعت نشر:
یکی از صنایعی که از تکنولوژی واقعیت افزوده استقبال گرمی بعمل آورد، صنعت نشر بود. محصولات تولید شده در این حوزه، بویژه در بخش کودک و نوجوان، با افزونه های دیجیتالی شکل و قدرت تازه ای گرفتند و با شیب رشد قابل ملاحظه ای در حال جذب مخاطبین خود هستند.
تصور کنید با دیدن تصاویر کتاب کودک بتوانید انیمیشن دو بعدی یا سه بعدی آن را ملاحظه کنید. اگر کتاب شما رنگ آمیزی است بتوانید نقاشی خود را با تعداد نامحدودی به شکل دیجیتالی نیز رنگ آمیزی کنید. یا به محض دیدن یک بازی بُردی بتوانید به شکل دیجیتالی آن بازی رو ادامه دهید. و یا بتوانید نقاشی رنگ شده خود را به شکل سه بعدی به همان شکل رنگ شده ملاحظه نمایید. اینها تنها بخش کوچکی از پتانسیل هایی است که واقعیت افزوده در اختیار صنعت نشر قرار داده است.
در ادامه نمونه هایی از قابلیت های تکنولوژی واقعیت افزوده در صنعت نشر ارائه خواهد شد. شایان ذکر است مواردی که در این بخش ملاحظه می فرمایید توسط استودیوی جادوی هنر طراحی و تولید شده است.
انیمیشن سه بعدی بصورت واقعیت افزوده
انیمیشن سه بعدی ذاتا جذاب است، حال اگر آن را بصورت واقعیت افزوده پیاده سازی کنید جذابیتی دوچندان برای کودکان خواهد داشت. ورود آبجکت ها و کارکترهای کارتونی در محیط حقیقی، برای کاربر فوق العاده جذاب و حیرت انگیز خواهد بود.
انیمیشن دوبعدی بصورت واقعیت افزوده
پویانمایی آبجکت ها و کارکترهای کتاب، یکی از کاربردهای پرتکرار و جذاب تکنولوژی واقعیت افزوده در صنعت نشر است. دیالوگ ها و مطالب تکمیلی را می توان به کمک انیمیشن بیان نمود و این مسئله علاوه بر افزایش جذابیت اثر، سبب تکمیل فهم مطلب توسط کودک خواهد شد.
رنگ آمیزی چهاربعدی در واقعیت افزوده:
تصویر کتاب خود را رنگ آمیزی کنید، اپلیکیشن واقعیت افزوده را بر روی آن بگیرید و دقیقا آن کارکتر و آبجکت های رنگ شده را به همان صورتی که رنگ آمیزی کردید به شکل سه بعدی مشاهده کنید.
قطعا یکی از جذاب ترین و بروزترین کاربردهای تکنولوژی واقعیت افزوده در صنعت نشر، بویژه در حوزه کودک و نوجوان، رنگ آمیزی چهاربعدی است. نمایش آبجکت ها و کارکترهای رنگ شده با الگوی رنگ شده بر روی کاغذ قطعا سبب شگفت زدگی و جذب مخاطب خواهد شد. و البته به کمک پویانمایی و یا طراحی و ساخت بازی های تعاملی برای کارکتر می توان جذابیت را دوچندان کرد.
رنگ آمیزی سه بعدی بصورت واقعیت افزوده:
رنگ آمیزی و نقاشی دوبعدی را هر کودکی از دوران خردسالی تجربه می کند. اما انجام رنگ آمیزی کارکترهای سه بعدی بصورت دیجیتالی تجربه ای است که به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده برای آنها فراهم خواهد شد. آنها می تواند کارکتر سه بعدی بی رنگ را به تعداد نامحدود رنگ کرده و آن را در گالری موبایل یا تبلت خود ذخیره کنند.
رنگ آمیزی دوبعدی بصورت واقعیت افزوده:
کودکان علاقه بسیاری به نقاشی و رنگ آمیزی دارند. آنها نقاشی بر روی کاغذ را بارها تجربه کرده اند، و اکنون به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده آنها می توانند به تعداد نامحدود، تصاویر کتاب را بصورت دیجیتالی رنگ آمیزی کرده و آن را در گوشی یا تبلت خود ذخیره کند. لازم ذکر است علاوه بر تصاویر بی رنگ کتاب های کودک، تصاویر رنگی را نیز میتوان بی رنگ نمود و در این بخش مورد استفاده قرار داد.
بازی پازل بصورت واقعیت افزوده
انجام بازی پازل برای کودکان بسیار جذاب است. به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده می توان تصاویر کتاب را به بازی پازل تبدیل کرد و آن را براحتی و بدون محدودیت در تکرار بازی نمود.
بازی دوتایی بصورت واقعیت افزوده
بازی دوتایی برای تقویت حافظه کوتاه مدت کودک بسیار مفید است. کودکان نیز علاقه بسیاری به این بازی جذاب نشان می دهند. به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده می توان از تصاویر مرتبط با تصویر کتاب، بازی دوتایی ساخت. درج تصاویر مرتبط سبب افزایش فهم مطلب کودک میشود.
پلی بک صدا و ویدئو در واقعیت افزوده:
به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده می توانید کلیپ های ویدئویی و یا فایل های صوتی را بر روی تصاویر خود لینک کنید. هنگامی که تصویر هدف توسط اپلیکیشن شناسایی میشود، آن کلیپ یا صوت برای کاربر پخش خواهد شد.